An investigation into the verb do in English newspaper
Tóm tắt:
The study investigates the verb do in English newspapers in terms of syntax and semantics. The verb do is used in a dozen of situation in daily communication and other documents. Its multi - functions in grammatical aspect and its segment of meanings in semantics aspect make up quite uneasy to master all it. The study expects to enable English learners have thorough insight about this verb in both aspects of syntax and semantics. The research data was collected from American and U.K daily newspapers in three sections: Politics, Entertainment, and Sports and descriptive method is supposed to be main method of analysis. Accordingly, some possible suggestions in the language teaching and learning have been offered in the hope that they can help teaching and learning this verb more effectively.
- Nghiên cứu các nhân tố ảnh hưởng đến quyết định mua hàng của khách hàng Thành phố Huế tại Công ty cổ phần Codo Việt Nam
- Hoàn thiện hoạt động marketing online tại Công ty cổ phần Khải Hoàn Net
- Các nhân tố ảnh hưởng đến quyết định sử dụng tour du lịch bà nà của khách hàng nội địa tại Công ty TNHH thương mại và du lịch locatravel
- Hoàn thiện hoạt động marketing truyền thông xã hội tại Công ty TNHH xây dựng Kasai
- Thực trạng hoạt động marketing mix tại Công ty cổ phần lữ hành quốc tế HBC Besttour Vietnam