Anti-inflammatory effects of the extracts from Ardisia silvestris Pitard leaves in experiment
Tác giả: Mai Phuong Thanh, Ho My Dung, Le Anh Tuan, Nguyen Thuc Thu Huong, Tran Thi Hong Ngoc, Le Thi Le Giang, Phan Hong MinhTóm tắt:
This research aimed to explore the anti-inflammatory effects of n-hexane, ethyl acetate (EtOAc), and n-butanol extracts from the leaves of Ardisia silvestris Pitard, both in vitro and in vivo, specifically focusing on the EtOAc extract. The in vitro assessment of anti-inflammatory activity involved measuring the inhibition of nitric oxide (NO) production in LPS-stimulated RAW 264.7 macrophage cells. The findings revealed that the EtOAc extract exhibited the highest potency, with an IC50 value of 52.10 ± 2.07 µg/mL, effectively inhibiting NO production without causing cellular damage. In vivo, the EtOAc extract’s anti-inflammatory properties were evaluated using carrageenan-induced paw edema in rats and the cotton pellet-induced granuloma test in mice. At both tested dosages, the EtOAc extract significantly reduced paw edema induced by carrageenan in rats. Additionally, it effectively inhibited exudate and granuloma formation following cotton pellet implantation at both doses, indicating its anti-inflammatory activity during the subacute phase of inflammation. Overall, these results strongly suggest that the ethyl acetate extract of Ardisia silvestris Pitard possesses significant anti-inflammatory properties and may be beneficial in traditionally treating various inflammatory conditions.
- Phân tích các nhân tố tác động đến nền kinh tế ngầm cấp tỉnh tại Việt Nam : tiếp cận mô hình MIMIC
- Tác động của việc làm trái trình độ tới tiền lương của các cử nhân ngành kinh doanh và quản lý ở Việt Nam
- Quan hệ giữa Non-Fungible Tokens và thị trường chứng khoán Việt Nam
- Tác động của mạng xã hội và trải nghiệm khách hàng tới sự hài lòng, ý định quay trở lại và hành vi truyền miệng về homestay của khách du lịch nội địa
- Ảnh hưởng của sự hài lòng tới ý định mua sắm lặp lại đối với khách hàng gen Z trong lĩnh vực thương mại điện tử tại Việt Nam : vai trò trung gian của sự tin tưởng





