Learning english literature : perspectives of Vietnamese university students and teachers
Tác giả: Ho My Tran, Thai Thi Phuong Hang, Vo Hoang Yen, Nguyen Phuong Thao, Bui Minh Thu, Le Cong Tuan
Số trang:
P. 274-288
Số phát hành:
Vol 7 (N2)
Kiểu tài liệu:
Tạp chí trong nước
Nơi lưu trữ:
03 Quang Trung
Mã phân loại:
400
Ngôn ngữ:
English
Từ khóa:
Challenges, English, American literature, learner perception, literature courses, teacher ecommendations
Chủ đề:
English language
&
Learning
Tóm tắt:
This study investigated the perception of students of English at Can Tho University (CTU) in learning literature in English. The difficuties included a lack of literary knowledge and experience, literary terminology, and linguistic competence for the subject. Addit ionally, the teachers’ suggestions focused on two major measures, namely, (1) encouraging a habit of extensive reading and (2) creating opportunities for students to express opinions and get engaged in discussions about literature.
Tạp chí liên quan
- An analysis of persuasive strategies utilized in Taylor Swift’s commencement speech = Phân tích các chiến lược thuyết phục trong bài diễn văn tốt nghiệp của Taylor Swift
- An analysis of thematic roles in news articles and short stories = Phân tích các vai nghĩa trong các bản tin và truyện ngắn
- A study of connected speech in English songs = Nghiên cứu hiện tượng nối âm trong các bài hát tiếng Anh
- Syntactic features of other-repair in conversations from English television films
- Strengths and challenges of PBL in ESP classes: Teachers and students’ perceptions