CSDL Bài trích Báo - Tạp chí

chủ đề: Learning

  • Duyệt theo:
1 Learning english literature : perspectives of Vietnamese university students and teachers / Ho My Tran, Thai Thi Phuong Hang, Vo Hoang Yen, Nguyen Phuong Thao, Bui Minh Thu, Le Cong Tuan // .- 2024 .- Vol 7 (N2) .- P. 274-288 .- 400

This study investigated the perception of students of English at Can Tho University (CTU) in learning literature in English. The difficuties included a lack of literary knowledge and experience, literary terminology, and linguistic competence for the subject. Addit ionally, the teachers’ suggestions focused on two major measures, namely, (1) encouraging a habit of extensive reading and (2) creating opportunities for students to express opinions and get engaged in discussions about literature.

2 Sử dụng mô hình Blended Learning trong giảng dạy tiếng Trung cho sinh viên không chuyên / Ngô Thị Khánh Chi // Nghiên cứu Trung Quốc .- 2021 .- Số 7(239) .- Tr. 75-83 .- 400

Nghiên cứu mô hình Blended leaning cũng như thực tế học tập tiếng Trung của sinh viên không chuyên tại trường Đại học Sư phạm Hà Nội, từ dó đưa ra quy trình cấu trúc bài giảng ứng dụng Blended learning và thuwch nghiệm sư phạm trong giảng dạy tiếng Trung cho sinh viên.