An analysis of the suggested translation of chapter 1: introduction from the report "Global education monitoring report – central and eastern europe, the caucasus and central asia – inclusion and education : all means all" by Unesco, 2021
Tóm tắt:
This graduation paper mentions the Vietnamese translation of the report “Global education monitoring report – central and eastern europe, the caucasus and central asia – inclusion and education : all means all” written by UNESCO, a paper presented by a group of academics on noticeable problems of inclusive education. It was launched in early 2021. This report is one of the regional education monitoring reports. It is considered that education has been equitable and inclusive while there are many minority groups at risk of discrimination in education. The thesis includes the theoretical background, the original version, the suggested translation, and the analysis of some difficult vocabulary and structures in the translation process. Based on the translated version and the analysis, I recognise some difficulties in translation and their solutions. There are suggestions that I propose to our university and faculty at the end of the thesis paper.
- Developing consumer loan activities at capital Vietnamese commercial joint stock bank Da Nang branch – song han transaction office
- Nghiên cứu các nhân tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của khách hàng đối với chất lượng dich vụ tại Hyatt Regency resort & Spa Danang
- Hoàn thiện chính sách marketing nhằm thu hút khách du lịch nội địa của Công ty TNHH thương mại và dịch vụ du lịch Vie tour
- Nghiên cứu đánh giá hiệu quả xử lý nước thải của một số khách sạn trên địa bàn thành phố Đà Nẵng và đề suất ứng dụng Công nghệ AO hai giai đoạn trong xử lý nước thải sinh hoạt
- Triển khai hệ thống hỗ trợ huấn luyện tấn công & phòng thủ trên không gian mạng