An analysis of the suggested translation of chapters 1 & 2 from the book “The art of conversation: how to communicate effectively by refining your social skills” by Stephen Haunts, 2019
Tóm tắt:
This thesis is a suggested translation of Chapter 1 “Fake it till you make it” and Chapter 2 “The power of conversation” from the book “The art of conversation: How to communicate effectively by refining your social skills” by Stephen Haunts, 2019. The graduation paper includes the original version and suggested translation. Besides, it will be divided into six chapters. Chapter 1 is an introduction part which will be written about rationale, aims and objective, scope of the study and text resource. Secondly, chapter 2, chapter 3, chapter 4, chapter 5 are development parts which include the following contents: The theoretical background, principles and methods of translation; the suggested translation; the analysis and the last part is difficulties and solutions. Thanks to this part we can discover some basic knowledge about communication in life. The paper also presents some challenges and solutions that I encountered in the translation. Further study is also recommended for individuals who are interested in this issue to continue improving this research, which is chapter 6, in order to come up with conclusions and recommendations.
- Nghiên cứu các nhân tố ảnh hưởng đến quyết định mua hàng của khách hàng Thành phố Huế tại Công ty cổ phần Codo Việt Nam
- Hoàn thiện hoạt động marketing online tại Công ty cổ phần Khải Hoàn Net
- Các nhân tố ảnh hưởng đến quyết định sử dụng tour du lịch bà nà của khách hàng nội địa tại Công ty TNHH thương mại và du lịch locatravel
- Hoàn thiện hoạt động marketing truyền thông xã hội tại Công ty TNHH xây dựng Kasai
- Thực trạng hoạt động marketing mix tại Công ty cổ phần lữ hành quốc tế HBC Besttour Vietnam