An analysis of the suggested translation of chapter 12 "Creating inclusive classrooms" from "The human education” by Kenneth Cushner, Averil McClelland, Philip Safford
Số trang:
87 p.
Chuyên ngành:
Tiếng Anh Biên - Phiên dịch
Mã phân loại:
420
Kiểu tài liệu: Khóa luận Tốt nghiệp
Nhà xuất bản:
Duy Tan University
Nơi lưu trữ: 03 Quang Trung
Năm xuất bản:
2014
Ngôn ngữ: Tiếng Anh
Chủ đề:
Translation study
Tóm tắt:
This graduation paper is about the translation of Chapter 12- “Creating Inclusive Classrooms” of the book named "The Human Diversity in Education" by Kenneth Cushner, Averil McClelland, Philip Safford. This chapter is about the advantages, disadvantages and efforts of responsible persons who brought the equality of education to disabilities. The graduation paper includes the original version, the suggested translation for the chapter, and the analysis of vocabulary and structures for the translation process. Moreover, the paper also presents my difficulties and solutions in the translation.
Luận văn liên quan
- Phát triển nguồn nhân lực tại Cục Dự trữ Nhà nước khu vực Bình Trị Thiên
- Tạo động lực làm việc cho người lao động tại Công ty Sabeco Bắc Trung Bộ chi nhánh Quảng Bình
- Phát triển sản phẩm du lịch thành phố Hội An, tỉnh Quảng Nam
- Đánh giá thành tích nhân viên tại Khách sạn Mandila Beach Đà Nẵng
- Hoàn thiện công tác quản lý dự án đầu tư xây dựng tại Ban quản lý dự án đầu tư xây dựng – Phát triển quỹ đất huyện Đông Giang, tỉnh Quảng Nam