An analysis of the suggested translation of chapter 12 "Creating inclusive classrooms" from "The human education” by Kenneth Cushner, Averil McClelland, Philip Safford
Số trang:
87 p.
Chuyên ngành:
Tiếng Anh Biên - Phiên dịch
Mã phân loại:
420
Kiểu tài liệu: Khóa luận Tốt nghiệp
Nhà xuất bản:
Duy Tan University
Nơi lưu trữ: 03 Quang Trung
Năm xuất bản:
2014
Ngôn ngữ: Tiếng Anh
Chủ đề:
Translation study
Tóm tắt:
This graduation paper is about the translation of Chapter 12- “Creating Inclusive Classrooms” of the book named "The Human Diversity in Education" by Kenneth Cushner, Averil McClelland, Philip Safford. This chapter is about the advantages, disadvantages and efforts of responsible persons who brought the equality of education to disabilities. The graduation paper includes the original version, the suggested translation for the chapter, and the analysis of vocabulary and structures for the translation process. Moreover, the paper also presents my difficulties and solutions in the translation.
Luận văn liên quan
- Khảo sát tình hình sử dụng kháng sinh dự phòng trong phẫu thuật tại Khoa ngoại chấn thương - thần kinh - Bệnh viện C Đà Nẵng năm 2023
- Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của người giao nhận đối với dịch vụ giao nhận hàng container: Nghiên cứu trường hợp tại Công ty cổ phần cảng Đà Nẵng
- Determinants affecting the satisfaction of forwarders with container delivery services: an examination of the Da Nang port joint stock company - a case study
- Các yếu tố ảnh hưởng đến năng lực cạnh tranh của chi nhánh Công ty cổ phần tập đoàn Vinacontrol Đà Nẵng
- Determining influential factors on the competitiveness Vinacontrol group corporation - Da Nang branch a case study