Foreign language learning strategies of Vietnamese and Indonesian students
Tác giả: Nguyễn Thị Bảo Châu, Audiva Nur Rahma Putri
Số trang:
Tr. 01-09
Số phát hành:
Vol 8 (N01)
Kiểu tài liệu:
Tạp chí trong nước
Nơi lưu trữ:
03 Quang Trung
Mã phân loại:
420
Ngôn ngữ:
Tiếng Anh
Từ khóa:
LLSs, SILL, Vietnamese students, Indonesian students
Tóm tắt:
This research delves into the realm of language learning strategies (LLSs) among 116 Vietnamese and Indonesian university students majoring in English and English Language Education. Utilizing Rebecca Oxford's Strategy Inventory for Language Learning (SILL) with a quantitative approach, the study aims to unravel the connections between culture and language learning strategies.
Tạp chí liên quan
- Cultural metaphors in American English and Vietnamese shop signs
- Teaching English for occupational purposes: Teachers’ cognitions and practices
- So sánh cấu trúc mạng từ tiếng Việt (Vietnet) với mạng từ tiếng Anh (wordnet) trên các danh từ thực thể (entity)
- Nghệ thuật chơi chữ trong tiêu đề báo chí tiếng Việt và tiếng Anh
- Learning english literature : perspectives of Vietnamese university students and teachers