Strengths and challenges of PBL in ESP classes: Teachers and students’ perceptions
Tác giả: Ton Nu My Nhat, Bui Thi Kim Phung, Kieu Thi Dong Thanh, Le Thi Kim Uyen, Phan Thi Nhu GamTóm tắt:
Spanning approximately ten years, the integration of Problem/Project-based Learning approach through three modules in the curriculum in all faculties at Duy Tan University has generally been perceived as beneficial to the undergraduates in a range of areas; this initiation has also driven a large number of researches which are concerned with the effectiveness of this student-centered approach. In the same direction, this study was aimed to contribute to this growing body of literature; it explored the key stake-holders’ perceptions of the benefits and challenges of implementing PBL in ESP classes at DTU. Data were obtained from the questionnaire distributed to the students from three faculties (N = 264) and the interviews with teachers of English from the Faculty of English (N = 4). The major findings indicated a generally positive attitude of the students to the benefits of PBL in all the areas investigated; most of these advantages were agreed on and justified by the lecturers interviewed. With respect to the challenges, the opinions of the two groups were similar in some and different in others. The qualitative data also suggested immediate measures so as to enhance the strengths of this approach.
- Nghiên cứu các nhân tố ảnh hưởng tới quyết định lựa chọn phần mềm kế toán tại doanh nghiệp nhỏ và vừa của Việt Nam
- Hoạt động tín dụng tiêu dùng tại Việt Nam
- Phân tích “Mô hình ba tuyến” trong quản trị rủi ro và kiểm soát nội bộ
- Chính sách tiền tệ và khả năng sinh lời : thực nghiệm từ ngân hàng thương mại niêm yết ở Việt Nam
- Tác động của quản trị đến ổn định tài chính của các ngân hàng thương mại : vai trò của quản trị quốc gia