The boutique hotel concept in guest reviews : the case of Da Nang, Vietnam
Tác giả: Nguyen Vuong Hoai ThaoTóm tắt:
The concept of boutique hotels came about as customers seek novel accommodation experiences. This segment in the accommodation sector has recently become popular in Vietnam. This paper provides insights into customers’ experiences of boutique hotels in Da Nang. A total of 816 reviews for 10 hotels from TripAdvisor were used for analysis using Leximancer software. Conceptual and relational analyses revealed six major themes discussed by customers: hotel, room, staff, breakfast, location and lovely. Thirty-eight concepts were clustered into these six themes describing their main features. Insights into the size of room and design were extracted using a query as there were few mentions on this topic. It was identified that the majority of rooms were spacious and had a particular architectural theme or contemporary design. The findings in this study can help management of boutique hotels to improve future guest experiences by using an understanding of past experiences analysed.
- Liên kết vùng trong phát triển du lịch tỉnh Lào Cai: Thực trạng và giải pháp
- Hình ảnh điểm đến ảnh hưởng đến ý định quay trở lại tỉnh Bình Thuận của du khách nội địa
- Vai trò của chính quyền địa phương trong phát triển du lịch cộng đồng ở tỉnh Lào Cai
- Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng và ý định quay trở lại của khách du lịch nội địa khi đến Thành phố Hồ Chí Minh
- Phân tích mối tương quan về du lịch của tỉnh Bến Tre với khu vực lân cận dựa vào mô hình không gian