
- Rethinking attachment for early childhood practice : promoting security, autonomy and resilience in young children
- Tác giả: Sharne Rolfe
- Nhà xuất bản: Allen & Unwin - Australia
- Năm xuất bản: 2004
- Số trang:264 p.
- Kích thước:25 cm
- Số đăng ký cá biệt:37224
- ISBN:1865085189
- Mã Dewey:155.44
- Đơn giá:0
- Vị trí lưu trữ:03 Quang Trung
- Ngôn ngữ:English
- Loại tài liệu:Sách Chuyên ngành
- Đang rỗi/ Tổng sách:1/1
- Từ khóa:Child care, psychological aspects, attachment behaviour in children
- Chủ đề: Child care & Psychology--Child development
- Chuyên ngành: Khoa Khoa học Xã Hội & Nhân Văn
- Tóm tắt: Although attachment theory has, in recent debates, been seen as anti–child care, this study rethinks this perception, demonstrating instead that understanding attachment is essential to good child care practice. A thorough explanation of attachment theory is provided along with explanations of how security, autonomy, and resilience in young children can be promoted in child care settings through a sound understanding of attachment principles. With examples drawn from practice, the author examines the relationships between children and those who care for them, between parents and those who care for their children, and among child care providers themselves.
Sách cùng chuyên ngành
- Quán văn : sáng tác - tư liệu - nghiên cứu văn học : tập 45 : thà như giọt mưa
- Quán văn : sáng tác - tư liệu - nghiên cứu văn học : tập 48 - Tháng 09 năm 2017 : ví dụ ta yêu thương
- Khái niệm văn hóa trong khoa học xã hội
- Ngôn ngữ truyện kiều từ góc nhìn văn hóa
- Văn học Hán Nôm miền Nam Trung Bộ : diệm mạo và đặc điểm : chuyên khảo
Sách cùng chủ đề
- Caring for your baby and young child : birth to age 5
- Child development : a topical approach : 1st ed.
- Family time : the social organization of care
- Infants, Toddlers, and Caregivers: A Curriculum of Respectful, Responsive, Relationship-Based Care and Education
- Child development II : universal stage of infancy