Knowledge and attitude about HPV vaccine among the 4th year female nursing students at Hanoi Medical University
Tác giả: Nguyen Van Dang, Nguyen Thi Nam PhuongTóm tắt:
Vaccines against HPV have been found to be the most effective known method in preventing cervical cancer. University students and young adults have a high prevalence of genital HPV infection because of their risky sexual behavior, lack of knowledge of HPV infection, HPV vaccination and misconception about susceptibility. A cross-sectional descriptive research was conducted to assess knowledge, attitudes about HPV vaccine among 120 fourth - year female nursing students at Hanoi Medical University in 2023. The majority (75.8%) of students had good knowledge. Students who had never been in a relationship had worse knowledge of HPV vaccine than other students who have been or had been in a relationship. Students with income had better knowledge of HPV vaccine than students with no income (p < 0.05). The majority (66.7%) of students had a positive attitude With Kinh people had more positive attitude towards HPV vaccine (p < 0.05). Research showed that most of the 4th year female nursing students at Hanoi Medical University had good knowledge and a positive attitude towards the HPV vaccine. There was a significant association between knowledge of HPV and factors such as income, and relationship status. There was a significant association between attitudes and ethnicity.
- Cấu trúc tài chính trong đảm bảo an ninh tài chính tại các công ty vận tải Việt Nam
- Thanh khoản và rủi ro kiệt quệ tài chính : góc nhìn đa ngành từ các doanh nghiệp niêm yết Việt Nam
- Các nhân tố ảnh hưởng đến tăng trưởng bền vững của các doanh nghiệp ngành nhựa niêm yết tại Việt Nam
- Mối quan hệ giữa các thành phần hàng tồn kho và hiệu quả tài chính của doanh nghiệp : bằng chứng thực nghiệm từ các doanh nghiệp sản xuất vật liệu xây dựng niêm yết
- Ảnh hưởng của giá trị môi trường và vai trò điều tiết của cảm nhận tính hiệu quả của hành vi đến thái độ đối với tiêu dùng xanh của người tiêu dùng Việt Nam





