Factors associated with depression, anxiety, and stress among medical college students
Tác giả: Nguyen Viet Phuong, Nguyen Quang Thong, Pham Van Ve, Vo Thi Hieu, Le Thi Cam Tu, Le Kim Tha, Tran Thi Thuy HangTóm tắt:
Academic pressure, stress, and associated factors are pervasive throughout education. Lately, depression, anxiety, and stress emerged as alarming mental health issues among health science students. A cross-sectional descriptive study was conducted among 2,064 students at Can Tho Medical College to determine the prevalence of depression, anxiety, and stress, along with associated factors. Data were collected online using the DASS-21 questionnaire via Google Forms. The prevalence rates of depression, anxiety, and stress among college students were 52.4%, 73.1%, and 58.8%, respectively. Factors associated with these conditions included gender, body satisfaction, daily smartphone use, primary smartphone activities, satisfaction with academic performance, ease of forming friendships, and presence of close friends. As depression, anxiety, and stress were significant concerns among medical college students, educators should implement screening programs and develop strategies to improve and enhance students’ mental health.
- Khảo sát lực mô-men xoắn trước và sau tải lực trong phục hình all-on-four hàm dưới
- Tăng trưởng ở trẻ sơ sinh được hồi sức sau phẫu thuật đường tiêu hóa tại Bệnh viện Nhi Đồng 1 và các yếu tố liên quan
- Thất bại với thông khí không xâm lấn sau rút nội khí quản ở trẻ sơ sinh non tháng tại Bệnh viện Nhi Đồng 1 và các yếu tố liên quan
- Vai trò của người hướng dẫn lâm sàng ảnh hưởng đến kỹ năng giao tiếp với bệnh nhi của sinh viên khối Điều dưỡng năm cuối Đại Học Y Dược Thành Phố Hồ Chí Minh
- Nhân một trường hợp tạo nhịp bó nhánh trái – Cơ hội mới cho trẻ em Việt Nam





