Leveraging AI for higher education: The role and implications of chatGPT
Tác giả: Nguyen Ngoc Vu, Nguyen Thi Hong LienTóm tắt:
This review paper examines the possible uses, advantages, and difficulties of ChatGPT, an advanced language model created by OpenAI, in the context of higher education. We examine how ChatGPT is used to improve teaching and learning, support professional development, and streamline administrative chores like generating quality assurance reports using a wide range of academic literature. We also take into account any potential negative effects, such as challenges with data privacy, difficulties comprehending complicated ideas, possible false information, and accessibility problems. Finally, we suggest potential uses for ChatGPT in higher education as well as future avenues for research, highlighting its potential as a teaching assistant, a resource for educators' professional growth, and a means of improving administrative effectiveness.
- Suy luận tương tự dưới góc độ một phương pháp tư duy pháp lí và ý nghĩa đối với thực tiễn áp dụng luật
- Bốn thập kỉ đổi mới và xu hướng phát triển của luật hành chính Việt Nam
- Giám sát điện tử đối với người chưa thành niên trước xét xử tại bang California, Anh và xứ Wales và gợi mở cho Việt Nam
- Tiếp cận chức năng của pháp luật dữ liệu và gợi mở cho Việt Nam
- Sự sáng tạo của trí tuệ nhân tạo trong nối liên hệ với pháp luật về quyền tác giả