Digital transformation in global higher education : a review of literature and implications for Vietnamese universities
Tác giả: Pham Thi To LoanTóm tắt:
Digital transformation in higher education has become a common trend in the pursuit of a sustainable education system in the future. This trend fosters higher education institutions to implement teaching, learning and research activities in an innovative and creative way. Globally, universities are making efforts to boost digital transformation application as a way to maintain their competitive advantages. This literature review aims to discuss digital transformation in global higher education, elaborate types of digital transformation, digital transformation frameworks for universities and put forth implications for Vietnamese higher education. It is hoped that this paper will provide insights into digital transformation in higher education in the world so that educators, policy makers and university leaders can collaborate and take proper actions to enhance the effectiveness of digital transformation application.
- Image processing based concrete crack classification using Logistic Regression model = Phân loại vết nứt trên cấu kiện bê tông sử dụng kỹ thuật xử lý ảnh và mô hình hồi quy lô-git-tíc
- Iteratively reweighted multiple linear regression with applications in civil engineering data modeling = Phân tích hồi quy có trọng số với các ứng dụng vào mô phỏng dữ liệu trong ngành xây dựng
- Gabor filter based image segmentation for detecting damages on surface of reinforce concrete structures = Phát hiện các khuyết tật trên bề mặt kết cấu bê tông cốt thép sử dụng kỹ thuật phân ngưỡng ảnh dựa trên bộ lọc Gabor
- Roles of 26S proteasome in development and stress responses = Vai trò của 26S proteasome trong quá trình phát triển và đáp ứng stress
- Optical properties of Nitrogen and Sulfur doped Graphene quantum dots = Tính chất quang của các chấm lượng tử Graphene pha tạp Nitơ và Lưu huỳnh





