The impact of multimodal texts on high school EFL learners' perceptions of culture and communication
Tác giả: Van Duong TranTóm tắt:
The effects of multimodal texts on learning and teaching English and culture have been emphasized. However, not many studies on the topic were conducted in the Vietnamese context. Therefore, the current study aims to investigate (1) the impact of multimodal texts on Vietnamese EFL high school students’ perception and (2) high school students’ responses to the cultural input in learning culture. The study was designed as an experimental study, following a mixedmethods approach, using the pre-and-post- questionnaires, and semi-structured interviews to collect quantitative and qualitative data. 135 high school students took part in this investigation as participants. The results demonstrated a significant improvement in high school students’ perception of culture and communication. The participants in the study also highly perceived the positive effects of multimodal texts on their English language learning. Finally, some implications were drawn from the findings so as to enhance the quality of culture and communication teaching and learning at the upper secondary level.
- Bước chuyển mình từ “thời đại rác thải” đến “thời đại kinh tế tuần hoàn”
- Ảnh hưởng của cường độ bê tông đến ứng xử cắt của dầm cao bê tông sợi thép
- Phân tích tĩnh tấm FGM có vi bọt rỗng trên nền đàn hồi dưới tác dụng tải trọng cơ học, nhiệt độ và độ ẩm theo lý thuyết biến dạng cắt bậc nhất
- Tính toán giảm phát thải khí nhà kính từ chuyển đổi phương tiện giao thông theo hướng xanh hơn
- Phân tích dao động của tấm Sandwich Nano Graphene đàn hồi-điện-từ đặt trên nền đàn hồi Winkler-Pasternak