The impact of multimodal texts on high school EFL learners' perceptions of culture and communication
Tác giả: Van Duong TranTóm tắt:
The effects of multimodal texts on learning and teaching English and culture have been emphasized. However, not many studies on the topic were conducted in the Vietnamese context. Therefore, the current study aims to investigate (1) the impact of multimodal texts on Vietnamese EFL high school students’ perception and (2) high school students’ responses to the cultural input in learning culture. The study was designed as an experimental study, following a mixedmethods approach, using the pre-and-post- questionnaires, and semi-structured interviews to collect quantitative and qualitative data. 135 high school students took part in this investigation as participants. The results demonstrated a significant improvement in high school students’ perception of culture and communication. The participants in the study also highly perceived the positive effects of multimodal texts on their English language learning. Finally, some implications were drawn from the findings so as to enhance the quality of culture and communication teaching and learning at the upper secondary level.
- Đánh giá nguy cơ ngã của người bệnh viêm khớp dạng thấp bằng thang điểm morse tại Bệnh viện Đại học Y Hà Nội
- Thực trạng lo âu và một số yếu tố liên quan ở người bệnh đến tiêm và hút dịch khớp tại Bệnh viện Đại học Y Hà Nội
- Đặc điểm hình thái tuyến giáp trên siêu âm ở phụ nữ sau mãn kinh
- Bước đầu đánh giá kết quả điều trị tắc động mạch phổi cấp ở bệnh nhân cao tuổi
- Thực trạng và kết quả điều trị thiếu máu ở người bệnh phẫu thuật chỉnh hình lớn tại Bệnh viện Đại học Y Hà Nội giai đoạn 2023-2024